ŠIPKOVÝ KLUB DRAK BRNO

Stránky brněnského softového a steelového šipkového klubu

RADY ŠIPKAŘŮM

Partovy šipky - část pátá

PARTOVY ŠIPKY - ČÁST PÁTÁ

Blíží se Paddy Power World Grand Prix a tak kanadský šipkař John Part zaměřuje v pátém pokračování návodu svou pozornost na předturnajovou přípravu.

 

Partovy šipky - část pátá: příprava na turnaj

Doba, kdy jsme nejvíce motivování k tréninku, je tehdy, když se blíží velká soutěž. Samozřejmě všichni to z různých důvodů odkládáme, až zjistíme, že máme čím dál tím méně času na vše, co chceme dělat.

Takže najednou zjistíte, že příští víkend se koná velký turnaj a vy jste pravděpodobně netrénovali tolik, kolik byste měli. Zmocňuje se vás panika. Je možné se vybičovat do vrcholné formy za tak krátkou dobu? Možná ne, ale můžete udělat řadu věcí, které v soutěži zvýší vaše šance.

Jestliže jste pravidelně trénovali, vaše odvaha dosahuje nebes. Budete velice spokojení se svojí technikou a budete mít dobrou představu o úrovni, na které hrajete. Jestliže jste netrénovali tolik, kolik byste chtěli, nemůžete od tréninku příliš očekávat.

Existuje nebezpečí z vynervování se. Cítíte se nesvůj. Využijte těch několik zbývajících tréninků, abyste co nejtvrději zapracovali a dostali se na odpovídající úroveň. Nebuďte rozrušení, když při tomto prvním tréninku nebudete dobře zavírat a vaše skórování bude nedůsledné.

Máte-li málo času, trpělivost je vaše největší výhoda. Věřte v sebe a vaši snahu. Vězte, že když umíte při tréninku nastolit rovnováhu mezi nepřízní osudu a důsledností, můžete obrátit hru k lepšímu.

Trénink před turnajem je nejlepší doba pro zaměření se na věci, které vám jdou dobře, nikoliv na zabývání se negativními myšlenkami.

Struktura vašeho tréninku by několik posledních hodin měla zůstat v podstatě stejná. Nicméně jedna změna, která by mohla být prospěšná, je uzpůsobení tréninkového stylu blížícímu se turnaji.

Pokračujte v zahřívací části tréninku, ale změňte formát samotného jádra tréninku, aby odrážel blížící se událost (jak jsem probíral ve třetí části).

Udržujte standard hry, kterou chcete hrát, velmi vysoko (ale stále v dosahu). To vám pomůže, aby to nevypadalo tak těžké. Jestliže skutečně dosáhnete vítězství v nejtvrdším tréninku, můžete počítat s vítězstvím ve skutečnosti.

Dobrý nápad je také věnovat určitou dobu zavírání. Trénujte Vaše klíčová doublová čísla (pokud je máte nebo ne). Zjistil jsem, že je velmi prospěšné používat různá zakončení, protože mi tak zůstanou v paměti čerstvá pro nadcházející hru.

Lidé často tíhnou k trénování "obtížných" hodů. Ve skutečnosti, jsou to ty jednoduché, které nechcete zpackat. Začínám se zavíráním 2 (v jednom legu), pak 3 atd. To vám umožní přemýšlet o hodech, které jsou často přehlížené. Např. pokud vám zbývá 17, vaše první šipka by měla jít do 9.

Jestliže míříte na 1, může 18 nebo 20 způsobit krach, zatímco když minete 9, zůstáváte ve hře. Je celá řada podobných hodů a pravidelné trénování tzv. "lehkých" hodů vám nabídne do podvědomí nové možnosti. Obvykle zkouším zavírání až do 100 a někdy i dál. Ještě jednou, nepřeskakujte jednoduchá čísla.

Před turnajem je také prospěšné trénovat proti soupeři. To Vám přiblíží pocit tlaku soutěže (jako hlavní hry můžeme hrát sami se sebou). Najděte si někoho, kdo je na podobné úrovni jako vy. Hra proti někomu, kdo vás porazí jen zřídka vás nepřipraví na mentální tlak.

Na druhé straně, hra proti někomu, koho můžete jen těžko porazit může zničit vaši sebedůvěru. Je také dobré hrát o něco.

Jedna poslední rada. Pokud jste před nadcházejícím turnajem příliš trénovali, dejte si jeden den volna od házení šipek. Budete tak mít odpočatou a silnou ruku.

Hodně štěstí
John Part

Žádné komentáře
 
Šipkový klub Drak Brno